Filmy dwudziesty pierwszy wiek, nowy jork

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje dwudziesty pierwszy wiek, nowy jork. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Kiedy wynalezione zostaje lekarstwo na mutacje, mutanci po raz pierwszy dostają możliwość wyboru: mogą zatrzymać swoje unikalne zdolności, które są jednak powodem ich izolacji i osamotnienia, albo pozbyć się ich i stać się normalnymi ludźmi. Różne punkty widzenia dwóch przywódców mutantów Charlesa Xaviera (Patrick Stewart), który domaga się tolerancji i zgody pomiędzy ludźmi i mutantami oraz Magneto (Ian McKellen), który wierzy, że przetrwać mogą tylko najsilniejsi, doprowadzają do ostatecznego testu: wojny, która ma zakończyć wszystkie wojny.
Niebezpieczny, gotowy na wszystko, przebiegły handlarz broni w swojej profesji osiągnął wyżyny. Pasmo jego „sukcesów” przerywa jednak spotkanie z wrogiem, którego nigdy nie oczekiwał – z własnym sumieniem. Nie jest jednak łatwo pożegnać się z życiem pełnym pięknych kobiet, luksusu i adrenaliny, zwłaszcza kiedy nikt nie chce żebyś odchodził, nawet twoi wrogowie.

X-Men

7,3
Profesor Charles Xavier, najpotężniejszy telepata na świecie, założył szkołę, w której "mutanci" uczą się wykorzystywać swoje moce dla dobra całej ludzkości - tej samej, która nie chce uznać ich prawa do życia i samostanowienia... W szkole profesora Xaviera pojawia się dwoje nowych "mutantów": Logan / Rosomak, samotnik ze stalowymi szponami u rąk, który posiadł niezwykłą moc regeneracji i Marie / Ruda, wyalienowana nastolatka, która pochłania siły życiowe i wspomnienia każdego, kogo dotknie. Rosomak i Ruda wstępują w szeregi "X-Menów", którzy stają do walki z dawnym kolegą profesora Xaviera, Erikiem Lehnsherrem zwanym "Magneto". Magneto, dysponujący ogromną mocą "mutant" odwrócił się od społeczeństwa, wyznaje bowiem pogląd, że ludzie i "mutanci" nie mogą pokojowo współistnieć...


Rodzina historyka Benjamina Franklina Gatesa (Nicolas Cage) od sześciu pokoleń zajmuje się poszukiwaniem skarbu templariuszy, który podobno trafił kiedyś do Ameryki i został ukryty – ponad 200 lat temu – przez Ojców Założycieli. Ben trafia na pewien trop: okazuje się, że mapa prowadząca do skarbu znajduje się (jako niewidzialny zapis) na odwrocie Deklaracji Niepodległości. Niestety, w posiadanie tej informacji wchodzi także bardzo niebezpieczny człowiek, Ian Howe (Sean Bean). W tej sytuacji Ben decyduje się skraść niezwykle pilnie strzeżony dokument i pokrzyżować plany rywala. Kolejne części misternej układanki, którą musi rozwiązać, prowadzą do najsłynniejszych miejsc w historii USA (Lincoln Memorial w Waszyngtonie, nowojorski Trinity Church, Independence Hall w Filadelfii). W trakcie poszukiwań Gates może liczyć tylko na pomoc swego przyjaciela, geniusza komputerowego Rileya (Justin Bartha), i pięknej archiwistki, doktor Abigail Chase (Diane Kruger).

21 x Nowy Jork

6,8
6,0
Dokumentalny esej o kondycji współczesnego człowieka żyjącego w zachodnim społeczeństwie w XXI wieku, opowiedziany głosami 21 bohaterów spotkanych w nowojorskim metrze. Podróżni w różnym wieku, o różnych kolorach skóry pochodzą z różnych zakątków świata i z różnych powodów znaleźli się w Nowym Jorku. Kamera, z podziemia, wychodzi za nimi na powierzchnię, aby obserwować chwile z ich życia – od śmiesznych i absurdalnych do dramatycznych i pełnych smutku. Bohaterowie szukają miłości, ale nie mają na nią siły. Międzyludzkie więzy rozpadają się w zgiełku mediów społecznościowych. Seks staje się synonimem intymności. Ten wielopoziomowy film o tęsknocie za emocjami, potrzebie komunikacji i kontemplacji samotności jest też esejem o ekscentrycznych, ekstrawaganckich lub po prostu zabawnych filozofiach życiowych, które wymyślamy, aby jakoś przetrwać. Oniryczne obrazy Nowego Jorku, intymna narracja i klimatyczna muzyka wprowadzają w trans, dzięki któremu widz ma szansę zbliżyć się do nieznajomych i pochylić się nad ich losem. W końcu, film ten jest również lustrem, w którym możemy się przejrzeć, jeśli starczy nam odwagi.
W dniu swoich 13 urodzin Jenna dostaje od swojego przyjaciela domek dla lalek – który ma odzwierciedlać jej marzenia. Dziewczynka bowiem zawsze chciała być popularna w szkole i przyjaźnić się właśnie z takimi ludźmi. W czasie nieudanego przyjęcia urodzinowego jej pseudo przyjaciółki nakłaniają Jennę by zamknęła się w schowku. Ta posłusznie zgadza się na ich propozycję. Jednak kiedy znajduje ją Matt i mówi, że już wszyscy zaproszeni goście poszli, dziewczyna jest zrozpaczona. Chce być już dorosła i mieć trzydzieści lat, a jej marzenie się spełnia. Następnego dnia budzi się jako dorosła kobieta. Teraz mieszka w luksusowym apartamencie, ma chłopaka, pracuje dla renomowanego czasopisma – można chcieć czegoś więcej? Tak, Jenna dowiaduje się, że nie ma już swojego najlepszego przyjaciela Matta, od feralnych, trzynastych urodzin zerwali przyjaźń. Dziewczyna zamierza zrobić wszystko, by odbudować starą znajomość.
Jest rok 2065. Ziemię opanowały istoty z kosmosu i rodzaj ludzki staje w obliczu całkowitej zagłady. Za namową swego mentora, szanowanego doktora Sida, młoda lekarka - naukowiec Aki Ross, którą nawiedzają niezwykłe sny, postanawia zebrać osiem mitycznych dusz. Ma nadzieję, że z ich pomocą pokona najeźdźców i zapobiegnie katastrofie. Wspomagana przez żołnierzy z elitarnego szwadronu, Aki musi uchronić Ziemię przed unicestwieniem i sprawić, by ziściły się najgłębiej skrywane marzenia - Final Fantasy.
Ludzie by zaspokoić agresywne instynkty człowieka grają w grę nazwaną "wielkim polowaniem", która polega na zabijaniu. Jej uczestnicy są na przemian myśliwymi i ofiarami. Myśliwy wie wszystko o ofierze, która może się jednak uratować, jeżeli odkryje go i zabije wcześniej. Trzeba odbyć dziesięć takich pojedynków, aby zwyciężyć i zdobyć pieniężną nagrodę. Obecnie piękna Caroline z Nowego Jorku, jedzie do Rzymu, aby odnieś ostatnie - dziesiąte zwycięstwo. Jej ofiara wybrana zostaje przez komputer.
Ray (Clive Owen) działa w brytyjskich służbach specjalnych, a Claire (Julia Roberts) w CIA. Podczas akcji w Dubaju ich drogi się rozeszły. Pięć lat później oboje pracują w dużych korporacjach. Kiedy spotykają się przypadkiem w Nowym Jorku, planują skok życia...
Opowieść o kawalerze Leonardzie Kraditorze (Joaquin Phoenix), który jest rozdarty pomiędzy wyborem kobiety. Jego rodzice chcieliby, by poślubił Sandrę Cohen (Vinessa Shaw) z zaprzyjaźnionej rodziny, ale jest jeszcze jego piękna sąsiadka Michelle Rausch (Gwyneth Paltrow).
Słowa kluczowe

Proszę czekać…